معنی رنگ ها در تبلیغات

ترکیب رنگ های مکمل در تبلیغات

روانشناسی رنگ قرمز

قرمز رنگی بسیار قدرتمندی است که انعکاس دهنده نیازهای مادی و جسمی ماست.

این نیازها شامل چه مواردی می باشند؟

  • این نیازهای جسمانی می تواند عشق، محبت، ترس و بقا باشد.
  • از طرفی دیگر این رنگ بسیار پرانرژی است و می تواند دوستی و قدرت را به تصویر بکشد.
  • البته در کنار این موارد اگر به درستی استفاده نشود، می تواند حس پرخاشگری و عصبانیت را تقویت کند.

اگر می خواهید که تبلیغ یا محتوای شما پرقدرت باشد و به سرعت توجه بیننده را به خود جلب کند، می توانید از این رنگ استفاده کنید. البته توجه کنید که نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید؛ زیرا ممکن است که احساسات منفی در مخاطب ایجاد شود.

مثال: برای تبلغات بنری حراج و تخفیفات ویژه نیز بسیار استفاده می شود، زیرا توجه خواننده را به خوبی به موضوع جلب می کند.


روانشناسی رنگ آبی

  • آبی را به خاطر ایجاد حس اعتماد می شناسند.
  • این رنگ نشان دهنده اعتماد و مسئولیت پذیری است و از نظر روانی تاثیر آرامش بخشی بر بیننده دارد. شاید به همین دلیل است که آبی بین افراد مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • برخلاف قرمز، رنگ آبی بیشتر از آنکه واکنش جسمی ایجاد کند؛ باعث ایجاد واکنش ذهنی و روانی می شود. به همین دلیل مخاطبین در مواجهه با این رنگ از حالت استرس خارج شده و به آرامش فکری می رسند؛ به نحوی که بهتر فکر کرده و تصمیم می گیرند.

البته در استفاده از این رنگ باید دقت کنید زیرا جزو آخرین رنگ هایی است که توسط انسان دیده می شود و اگر از آن زیاد استفاده کنید، ممکن است محتوای شما غیردوستانه و سرد تلقی خواهد شود.

به صورت کلی رنگ آبی در هنگام برقراری ارتباط، حس آرامش و اعتماد را در مخاطب ایجاد می کند و به همین دلیل در بازاریابی و تبلیغات اهمیت پیدا می کند.

آیا میدانید؟ بر اساس گزارش iconicfox، آبی رنگ مورد علاقه 57 درصد از مردان و 35 درصد از زنان است.

مثال: اگر دقت کرده باشید؛ بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا تلگرام که می خواهند حس اعتماد مخاطب را افزایش دهند، از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده کرده اند.


روانشناسی رنگ زرد

به صورت کلی زرد نشان دهنده شادی، لذت و خوش بینی است. معمولا هر چیز شادی زرد است! زرد طول موج بلندی دارد و همین موضوع آن را به یکی از قدرتمندترین رنگ ها بر روی روان انسان تبدیل کرده است. از طرفی دیگر زرد جزو اولین رنگ هایی است که دیده می شود.

هر زمان که بخواهید روحیه مخاطب را تقویت کنید، اعتمادبه‌نفس او را افزایش دهید یا برای بیننده پیامتان الهام بخش باشد، بهتر است از زرد استفاده کنید. البته در کنار تمام این خوبی ها نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید. استفاده بیش از اندازه این رنگ باعث ایجاد اضطراب و ترس می شود و مخاطب را در موقعیت انتقاد و تدافعی قرار می دهد.

سعی کنید از این رنگ در برند، تبلیغات و محتواهای خود به اندازه و با ترکیب رنگ های دیگر استفاده کنید تا بیشتر از آن که تاثیر منفی داشته باشد، انگیزه ای برای توجه مخاطب به پیام شما شود.

آیا میدانید؟ بر اساس گزارش iconicfox، زرد رنگ مورد علاقه 57 درصد از مردان و 35 درصد از زنان است.


اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


روانشناسی رنگ بنفش

بنفش بیشتر برای تخیل و معنویت شناخته می شود. بنفش قدرت و انرژی قرمز و ثبات و اعتماد آبی را باهم دارد. شاید به همین دلیل است که می تواند هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی در فرد تاثیر بگذارد. اکثرا هنگامی که بخواهید جلال، شکوه، وفاداری، شجاعت، جادو و رمز و راز را در پیام خود به کار برید، می توانید از این رنگ استفاده کنید. جالب است بدانید که خلاقیت معمولا با این رنگ در ارتباط و همراه است.

توجه: زیاده روی در استفاده از بنفش به صلاح نیست؛ زیرا باعث حواس پرتی مخاطب می شود و ممکن است او را از پیام اصلی محتوای شما دور کند.


روانشناسی رنگ نارنجی

تاثیر روانشناسی نارنجی بسیار جالب است. این رنگ مخلوطی از حس قدرت و انرژی (ویژگی قرمز) را همراه با حس دوستی و سرگرمی (ویژگی زرد) در مخاطب ایجاد می کند. علاوه بر آن رنگ نارنجی باع ایجاد حس آرامش فیزیکی در فرد می شود. علاوه بر این اشتها را هم زیاد می کند.

توجه: نارنجی به عنوان رنگ انگیزه، نگرش مثبت و اشتیاق برای زندگی شناخته می شود. استفاده از رنگ نارنجی برای ایجاد حس شوخ طبعی و شادی در پیام بصری شما (چه لوگوی برند باشد و چه یک تبلیغ) بسیار موثر است.


روانشناسی رنگ سبز

  • سبز رنگ تعادل و هارمونی است.
  • این رنگ بر روی احساسات و منطق ما تاثیر می گذارد و به همین دلیل منحصر به فرد است.
  • سبز یکی از بیشترین رنگ هایی که در طبیعت دیده می شود و نشان دهنده آرامش، صلح و زندگی است.
  • علاوه بر این رنگ سبز نشان دهنده رشد پول و ثروت نیز تلقی می شود.

اگر می خواهید محتوای بصری که تولید می کنید، در بیننده احساس آرامش ایجاد کند و از استرس او بکاهد، این رنگ انتخاب خوبی است. در کل تاثیر منفی سبز نسبت به سایر رنگ ها کم تر است.

آیا میدانید؟ بر اساس گزارش iconicfox، سبز رنگ مورد علاقه 57 درصد از مردان و 35 درصد از زنان است.


روانشناسی رنگ صورتی

  • صورتی حس شفقت و عشق پاک و بی قید و شرط را در مخاطب ایجاد می کند.
  • با اینکه صورتی جزو رنگ هایی با تاثیر جسمانی به شمار می رود؛ ولی به جای اینکه تحریک کننده باشد، ذهن را آرام می کند.
  • به همین خاطر رنگ صورتی برای ایجاد احساساتی مانند بشردوستی و محبت مناسب است.
  • صورتی نشانه ای از امید است.

از آنجا که این رنگ همدلی و احساسات را نشان می دهد به عنوان رنگی عاشقانه و رمانتیک نیز شناخته می شود.

توجه: از صورتی می توانید برای تلطیف تاثیرات رنگ قرمز در کار خود استفاده کنید.


روانشناسی رنگ مشکی

مشکی رنگ پیچیدگی، جدیت، کنترل و استقلال است. می توان با این رنگ بدی، رازآلودگی، افسردگی و حتی مرگ را نشان داد. به دلیل اینکه سیاه هیچ رنگی در خود ندراد، فاقد هرگونه نور است. شبیه این است که این رنگ دوست دارد بر همه چیز کنترل داشته باشد و از دیگران جدا شود.

سیاه، رنگی بسیار عالی برای ایجاد کنتراست و آسان کردن خوانش متن است. به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه این رنگ، تاثیر منفی بر مخاطب خواهد گذاشت و حس اندوه و منفی نگری را در او ایجاد می کند. به همین دلیل است که بیشتر از این رنگ در متن ها استفاده کنید تا تصاویر.

آیا میدانید؟ بر اساس گزارش iconicfox، مشکی رنگ مورد علاقه 8 درصد از مردان و 6 درصد از زنان است.


روانشناسی رنگ سفید

سفید رنگی کامل است و نشان دهنده پاکی، معصومیت و پاکیزگی به شمار می رود. سفید می تواند نمادی از شروع جدید و ایده های نو به حساب می آید. سفید معانی مختلفی دارد که در بین همه آن ها برابری، بیشترین وزن را دارد. از سفید می توانید برای نشان دادن سادگی و ایده های خلاقانه استفاده کنید.

البته بازهم زیاده روی در استفاده از این رنگ ممکن است بر مخاطب تاثیر منفی داشته باشد و حس های تنهایی و انزوا را در او تحریک کند. همین امر تاثیر گذاری پیام شما را کم خواهد کرد.

آیا میدانید؟ بر اساس گزارش iconicfox، سفید رنگ مورد علاقه 2 درصد از مردان و 1 درصد از زنان است.


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید