تاثیر قالب سایت بر سئوی آن

تاثیر قالب سایت بر سئوی آن

آیا قالب سایت بر سئوی آن تاثیرگذار است؟

تاثیر قالب سایت در سئو سایت یکی از موارد مهمی است که همه افراد از آن باخبر نیستند. البته عوامل متعددی در این زمینه وجود دارد که در این مطلب به بررسی تاثیر قالب خواهیم پرداخت. معمولا اکثر افراد به ویژگی های بصری قالب توجه می کنند. این در حالی است که موتورهای جستجو معمولا قصد دارند نیاز کاربرهای شما را مرتفع کنند یا به یک سوال پاسخ بدهند و به جذابیت های بصری کاری ندارند.

یکی از موارد تاثیر گذار در سئو، سرعت بارگذاری قالب سایت است. تقریبا همه افراد از انتظار متنفر هستند بنابراین لازم است المان ها را به گونه ای طراحی کنید که حوصله کاربر سر نرود. هر اندازه هم که قالب سایت شما زیبا باشد موتورهای جستجو در صورت بروز چنین مشکلی به آن اهمیت نمی دهند.

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در سئو سایت برخورداری از طراحی ریسپانسیو می باشد.

طراحی ریسپانسیو یعنی چه؟

قالب سایت شما باید به صورتی باشد که در همه وسایل هوشمند نمایش داده شود.

طراحی ریسپانسیو یک روش یا رویکرد است که طراح بر مبنای آن صفحه را به نحوی طراحی می‌کند که با دستگاهی که در آن نمایش داده می‌شود تطبیق پیدا می‌کند. در این روش، طراحی و توسعه به گونه‌ای انجام می‌گیرد که بهترین تجربه برای کاربران دستگاه‌های مختلف رقم زده شود.
در طراحی ریسپانسیو با تغییر محیط کاربری از وضعیت لپ‌تاپ به گوشی هوشمند، وب‌سایت به سرعت با اندازه و رزولوشن صفحه و همچنین میزان پشتیبانی دستگاه مورد نظر از اسکریپت‌های مختلف تطبیق پیدا می‌کند. طبیعتاً فناوری لازم برای واکنش خودکار به درخواست کاربر باید در سایت و مرورگر کاربر وجود داشته باشد.

یا استفاده از طراحی ریسپانسیو هنگامی که وب‌سایت شما در دستگاه‌های مختلفی به نمایش در می‌آید، بنا به تنظیماتی که برای طراحی تعریف شده، این مؤلفه‌ها واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهند.

مثال: یک وب‌سایت با طراحی سنتی را در نظر بگیرید

معمولاً چنین وب‌سایت‌هایی کاربران موبایل یا تبلت را مجبور می‌کنند تا به سمت چپ یا راست صفحه اسکرول کرده یا برای مشاهده متن‌های ریز به ناچار بر روی آن‌ها زوم کنند. به عبارت دیگر کاربر مجبور به انجام کارهایی می‌شود که علاقه‌ای به انجامشان ندارد. طبیعتاً ایجاد طرح مناسبی که پاسخگوی نیاز همه کاربران باشد آسان نخواهد بود. به علاوه، قابلیت چرخش خودکار صفحه گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز مزید بر علت می‌شود و کار را برای طراحان دشوارتر می‌کند. برخی از دستگاه‌ها نیز صفحات بسیار کوچکی دارند که طراحی برای آن‌ها را به دردسر بزرگ‌تری تبدیل خواهد کرد. به علاوه، حفظ طرح صفحه و نمایش درست سایت برای وب‌سایت‌هایی که تصویر محور هستند یا از آیتم‌های گرافیکی فراوانی استفاده می‌کنند دشوارتر است. در چنین شرایطی طراحی ریسپانسیو به کمک طراحان، صاحبان سایت و همچنین کاربران می‌آید.

مثال: طراحی ریسپانسیو در نسخه تبلت را در نظر بگیرید

با استفاده از این نوع از طراحی می‌توان نسخه تبلت را به نحوی تنظیم کرد که در حالت دو ستونه نمایش داده شود. از این طریق، در خوانایی محتوا و حرکت در سایت اختلالی به وجود نمی‌آید.

در گوشی‌های هوشمند می‌توان محتوا را به صورت عمودی در یک ستون مرتب کرد یا امکان جابجایی بین چند ستون را با حرکت لمسی سوایپ برای کاربر فراهم کرد و از نمایش عناصر مزاحم جلوگیری نمود. تصاویر نیز به جای آنکه ریز یا بزرگ به نظر برسند یا اینکه فقط قسمتی از آن‌ها دیده شود به طور خودکار تغییر اندازه داده می‌شوند.

جمع بندی:

با استفاده از طراحی ریسپانسیو، وب‌سایت شما با دستگاه مورد استفاده بازدیدکننده تطبیق پیدا می‌کند.


مطالعه مقاله زیر به شما پیشنهاد می شود.

دو عامل اثر گذار در بهبود سرعت سایت


تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید